Grundejerforeningen Klosterparken

Bestyrelsesmøde onsdag den 1. august 2001 i nr.42 hos Michael.

Vi gør opmærksom på, at der er efterårsrengøring den første weekend i september, det vil sige

1. september 2001 kl. 10.00.

Program for dagen udsendes hurtigst muligt. Har beboere forslag til opgaver til efterårsrengøringen

bedes disse meddelt bestyrelsen inden søndag den 5. august 2001.

1)

Gennemgang af vedtægter.

Bestyrelsen gennemgik nuværende vedtægter vedrørende mulighed for bygning af vindfang. Nuværende vindfang er alle bygget ud fra hævdvundne 21 år gamle tegninger. I lokalplanen fastslås, at et vindfang på max. 5,2 m2 kan bygges. Herudover stilles krav om materialevalg. Kommunen har indtil nu godkendt én type.

På baggrund af de byggebeskrivelser, der foreligger i dag, og en konkret henvendelse fra beboere i Klostemarken lægger bestyrelsen bygning af vindfang ud til debat blandt beboerne.

Skal bygning af vindfang være som hidtil?

Skal bygning af vindfang kunne adskille sig fra tidligere opførte fx i materialevalget glas og træ? Kan mursten indgå?

Beboerne bedes venligst give deres mening skriftlig tilkende (forslag, idéer, meninger mv.) senest 1. september 2001. Meningstilkendegivelser skal lægges i postkasse hos formand René i nr.41.

Der skal gøres opmærksom på, at eventuelle ændringer vil blive forelagt Grundejerforeningen samlet.

2)

Bestyrelsen har undersøgt problemet vedrørende katte:

Kattetoilet i egen have

Den egentlige årsag til kattes toiletbesøg på offentlig område skyldes herreløse katte og/eller katte, som ikke "hjemme" har mulighed for at besørge.

Et kattetoilet på 1 x I meter et spadestik ned graves. Kattens egne ekskremen­ter blandes med jord og sand til toilettet. "Baldrian" - indkøbes i Matas - blan­des ligeledes i. Katten vil da besørge indenfor eget hjem.

Herreløse katte

Der laves et husdyrsreglement for grundejerforeningen. Katte skal være mærkede. Vilde katte fjernes. To af disse kastreres dog og udsættes igen på området - en beboer tager sig af disse. De to "herreløse" vil holde området frit for andre katte og vil ikke besørge på området.

Afdækninger

Problemet med pålægning af afdækninger. Kunne eventuelt gå på skift blandt frivillige. Herunder kunne der også blive tale om at skulle vende sand i sandkasser i ny og næ inden afdækning lægges på.

Citrusdufte

Citrusplanter ved sandkasser. Problem med giftige planter.

"Smelly"

Indkøbes i Matas.

Mark- og vejfredsloven

Husdyr skal holdes på egen matrikel. Husdyr skal eventuelt gå i løbegård eller indhegning om matrikel skal foretages. Ejere er pligtige til at tage sig af deres husdyr.

Vi   anmoder beboere med katte til at få gravet eget kaffetoilet på egen matrikel.

3)

Lars nr.3 og Peter nr.44 arbejder videre med forslag om renovering af legepladser. De vil komme med forslag til muligt ændringer. Arbejdet med renovering kan først påbegyndes og måske endelig afsluttes i kommende år.

Forslag til eventuelle løsninger modtages meget gerne på ovennævnte adresser.

4)

Marianne i nr.12 undersøger mulighed for stillevej og udformer ansøgning til kommunen. Opsatte cykelbom ud for nr.33 vil blive fjernet, så snart etablering af stillevej muliggøres.

5)

Ingen beboere har henvendt sig vedrørende forespørgsel om maling af mur ved tennisbane. Dette arbejde

iværksættes ikke.

6)

Michael i nr.41 kontakter bestyrelsen i Digeparken vedrørende arbejdsplan for beplantning ved diget mellem

Digeparken og Klosterparken. Der indkaldes til arbejdsweekend på et senere tidspunkt.

7)

En webside - på 75 megabyte - til Klostemarken vil koste ca. 2.500,-kr. pr. år inklusive e-mailadresse. Da

Grundejerforeningens likvider ikke i indeværende år åbner mulighed for etablering, udsættes beslutningen

om "Klosteparkens egen web" til kommende generalforsamling (budget).

8)

Birketræet ud for 45-46, mellem 44 og 45 (tættest på 44) og birketræet mellem gavlen på 44 og parkerings­pladsen beskæres nænsomt. Birketræerne topbeskæres til en højde af 6-7 meter, så beskæringen ser natur­lig ud.

Akacietræet mellem 4, 5 og 12 beskæres ligeledes med nænsom hånd(sav).

9)

Bestyrelsen opfordrer endnu en gang til, at beboerne overholder regler om storskrald og oprydning efter mindre anlægsarbejder.

Ligeledes henstilles til beboerne til at vise hensyn overfor naboerne, når de spiller musik for åbne døre og vinduer/udenfor.

10)

Det firma, som skal bygge nyt skur, har ferielukket i øjeblikket. Endelig dato for igangsættelse af arbejdet

foreligger ikke på nuværende tidspunkt, men skuret forventes bygget i august.

Bestyrelsen har kun modtaget én henvendelse angående opbevaring af maskiner mm., mens skuret bygges.

Dette er et problem

Evt.:

Intet

Næste møde:

Hos Lasse i nr. 6 kl. 19.00 den 3. oktober 2001.