GRUNDEJERFORENINGEN KLOSTERPARKEN

Referat fra bestyrelsesmøde den 12. december 2001 hos Lennart (11)

Deltagere:

Lasse nr.6

Lennart nr. 11

Marianne nr.12

Renè nr.41

Michael nr.42

Peter nr.44

Afbud:

Lars nr.3

1. Indkomne forslag mm

Fælles grus til fortove

Grusning foretages af de enkelte parceller. Det er grus tilbage efter opførelse af skur. Dette grus kan afhentes så længe lager haves.

Hundelorte

Flere af parcellerne har bemærket, at der er blevet flere hundelorte i Klosterparken. Bestyrelsen har diskuteret forskellige løsninger, f. eks opsætning af skraldespande til brug for hundeejerne, som  bestyrelsen ikke mener er realistisk, idet der vil opstå et problem med tømning af disse.

Bestyrelsen henstiller til hundeejere (ligesom vi gjorde til katteejere), at ”hundehøm-hømmerne” samles op, og smides i egen skraldespand. I øvrigt er det lovpligtigt at samle op, og det kan medføre bødestraf, hvis man ikke gør det.

Utætte tagrender

De enkelte parceller er selv ansvarlige for reparation og vedligeholdelse. Bestyrelsen finder det imidlertid som en god idé hvis flere naboparceller løste dette i fællesskab.

2. Regnskab contra budget

Der forventes en lille budgetoverskridelse. Mere herom på generalforsamlingen.

3. Aktionsliste

Vindfang

En enkelt parcel er kommet med et indlæg om udformning af vindfang. Forslaget vil blive medtaget under punktet ”forslag fra medlemmerne” på generalforsamlingen.

Stillevej

Kommunen har orienteret om, at forslaget vil indgå i prioriteringen for 2002.

Beplantning ved Digeparken, status

Der er udarbejdet et forslag. Dette vil blive forelagt på generalforsamlingen.

Støj, status

Der arbejdes på sagen.

Kompostering, status

Forslaget medtages på generalforsamlingen

Præsentationsfolder, status

Folderen er opdateret, og er udleveret til ny ejere.

WEB side, status

Der er oprettet en ”mini” web side på adressen :www.mostrup.dk

Der skal her søges på :

·        Søgeord =”Klosterparken

·        Kommune = ”Solrød

·        i afsnit = ”Mostrup foreninger

Så kommer foreningens informationsside frem ved ”dobbeltklik” på Se Infoside - klik her!

4. Generalforsamlingen 2002

Generalforsamlingen blev fastlagt til onsdag d. 20. marts 2002 kl 19.00. Vi forventer, at generalforsamlingen holdes på biblioteket .

5. Gennemgang af vedtægter, deklaration, og byplan

Bestyrelsen har trods alle gode hensigter ikke gennemgået disse ting, og der vil derfor ikke komme ændringsforslag på generalforsamlingen i 2002. Gennemgangen vil blive foretaget i det nye år.

I øvrigt er der ikke indkommet forslag fra parcellerne.

Fastelavn

Bestyrelsen efterlyser en eller flere  arrangører. Festbeholdningen på 487 kr stilles til rådighed for fastelavn.

Sommerfest

Bestyrelsen overvejer at afholde en sommerfest. Der foreslås den 15. juni 2002. Bestyrelsen stiller med 3 arrangører, og vi efterlyser flere der vil give en hånd med arrangeringen.

Efter-efterårsrengøring

Der var en del parceller, der gav en hånd med. Ikke alt blev nået, men bestyrelsen vil gerne rose de parceller, som deltog. TAK, MANGE TAK!

Storskrald

Hvis man lægger ting ud til storskrald, og det mod forventning ikke bliver afhentet, er man pligtig til at fjerne tingene fra fællesarealet. Vi har lige haft et problem med en del til et solarium og et gulvtæppe.

7. Næste møde

Næste møde er 6. februar 2002 kl 19.00 hos Peter (44).