GRUNDEJERFORENINGEN KLOSTERPARKEN

Bestyrelsesmøde onsdag den 3. oktober 20001 hos Lasse (6)

1. Valg af dirigent og referent

Lasse (6) - dirigent

Marianne (12) - referent

2.  Opfølgning siden sidst (punkterne henviser til punkterne i referatet af 1. august 2001)

Ad pkt 3 legepladser

Det er intentionen, at de bliver forskellige. Der arbejdes på en idé om naturlegepladser. Det forventes at

kunne gøres billigt.

Der er ikke modtaget forslag fra beboerne.

Bestyrelsens endelige forslag vil blive taget op på generalforsamlingen i marts 2002.

Ad pkt. 4 Stillevej

Der er lige skrevet til kommunen.

Ad pkt 6 Beplantning

Digeparken kommer med et oplæg for diget ud for nr 16 -22 og 23 - 29. Planen medtages som punkt på

generalforsamlingen 2002.

Ad pkt 10 Skur

Skuret er færdigt og taget i brug. Gå en tur forbi, hvis I ikke allerede har set det.

Efterårsrengøring

Fremmødet var stort, og der blev lavet rigtig meget. Mange beboere har været interesseret i, at give en

hånd.

Ikke alt blev dog nået.

Det er derfor besluttet at der indkaldes til ekstraordinær efterårsrengøring den 3. november 2001 kl 11.00. Der kommer særskilt indkaldelse.

Der mangler at blive ryddet op/rengiort følgende steder:

- fyrretræsø ved nr. 45-51

- legepladser

- levende hegn langs stien

- p-plads 23 - 29

- p-plads 15-16

- udsmidning af målene. Nye mål indgår i legepladsplanerne

Der er uddelt vin til de deltagere i forårs- og efterårsrengøringen, som ikke var med til fællesspisningen.

Hvis nogen har ydet en indsats uden at blive honoreret for den, så ring til Marianne (12) på 56 14 43 89 eller læg seddel i postkassen. (Vin til nr 40 er på vej).

3. Indkomne forslag mm

Beskæring af blommetræer ved nr 1

Medtages i budgettet for 2002

Indkøb af køleskab til fælles brug

Er der én, som har et køleskab i overskud, og som ønsker at donere det til fællesskuret? Det er tanken, at køleskabet skal kunne lånes, ligesom haveredskaberne.

Kattetoiletter på fællesarealer

Det er foreslået, at der etableres kattetoiletter på fællesarealer.

Som det fremgår af referatet fra mødet den den 1 august 2001 kan det ikke lade sig gøre, at etablere fællestoiletter for katte, da det er kattens egne efterladendeskaber, der er afgørende for om katten vil benytte toilettet.

Bestyrelsen henstiller, at katteejere får etableret toiletterne.

Pærer

Bliver en pære defekt, vil Alan (39) skifte den, når han får besked. Ring til ham, læg seddel i hans postkasse, eller ring på hans dør. Jo hurtigere han får besked, jo hurtigere vil pæren blive skiftet.

Støj fra motorvej

Det har stået i dagspressen, at de 13 grundejerforeninger i Solrød har slået sig sammen i forsøget på at få dæmpet støjen.

En mand i kommunen vil koordinere arbejdet, herunder at få borgmestrene og andre til at bakke op om projektet.

4. Eventuelt

Parkering på veje

Bestyrelsen skal atter henstille, at parkering kun sker på p-pladserne. Af- og pålæsning er tilladt.

Kompostering

Bestyrelsen arbejder på en idé om kompost bad  ”tennisbanen" og evt ved skuret. Forslag vil blive fremlagt på generalforsamlingen.

Indbetaling af grundeierforeningskontingent

Kun 6 parceller indbetaler ikke via BetalingsService. Kontingentet opkræves den 10. januar, 10. april, 10. juli og 10. oktober. Der betales et systembidrag på 62,50 kr i den uge, hvor betalingerne fra BS indgår. Hvis indbetalinger ikke sker via BS, og de ikke sker i samme uge som BS vil dette udløse et systembi­drag. Det gælder både hvis man er for tidligt på den, og hvis man er for sent på den.

Foreningen vil derfor spare nogle penge, hvis man sørger for, at betaling indgår på foreningens bankkonto den 10. Ved rykning for indbetaling oplkræves der pt 75 kr.

Hvis man har home-banking, kan beløbet indsættes på konto 0227-2270105001 (Husk hus nr).

5. Næste møde

12. december 2001 kl 19.00 hos Lennart (11)

Mananne (12)