Bestyrelsesmøde i Grundejerforeningen Klosterparken

mandag den 6. januar 2003.

Tilstede: Hanne (6), Lasse (6), Peter (44). Michael (42), René (41) og Lennart (11)

Afbud: Lars (3)

Se Klosterparkens ultimative webside på adressen www.gf-klosterparken.dk

Dagsorden:

1. Valg af dirigent og referent
  2. Klargøring af kælkebakke til kælke- og skisæson (Lars)
  3. Aktivitetslisten (status for aktuelle aktiviteter gennemgås)
  4. Forslag til generelforsamlingen fra bestyrelsen. (bl.a ønsker Lars ikke at genopstille)
  5. Andet til generelforsamling
  6. Hundeluftning mm
  7. Skur og nøgle. Anskaffelse af en vandlåsnøgle til fælles benyttelse. Anbringes i skur.
  8. Parkering af biler på græsareal. Præcisering af parkeringsregler
  9. Evt.

1.

Dirigent Lennart (11)

Referent Lennart (11)

2.

Problemet med kælkebakken (højt græs) har ”klaret ” sig selv. Fremover skal kælkebakken trimmes ved efterårsrengøring, så den er klar til vinter.

3.

Bestyrelsens aktivitetsliste blev gennemgået. Heraf kan nævnes:

4.

Bestyrelsen diskuterede emnet og identificerede flere forslag. Der arbejdes videre med disse forslag, således at de er klar til en generelforsamlingsbeslutning.

5

·        To af bestyrelsens medlemmer ønsker ikke genvalg. Bestyrelsens diskuterede dette. Bestyrelsen ønsker at der er 1 ny person der vælges ind i bestyrelsen til generelforsamlingen. Skulle netop du have interesse, så kontakt bestyrelsen. Vi mangler kandidater.

·        Regnskab og budget for næste år blev gennemgået og diskuteret.

6

Bestyrelsen havde fået henvendelse omkring hundeluftning, og specielt om hunde er i snor eller ej. Dette blev diskuteret af bestyrelsen. Konklusionen var at disse forhold er beskrevet i hundeloven §3 som kan være suppleret med bestemmelser i politivedtægten for pågældende politikreds, hvilket for Klosterparkens vedkommende er Roskilde politikreds. På Klosterparkens hjemmeside er der en link til Hundeloven, og yderligere er politivedtægten for Roskilde politikreds tilgængelig. De forhold der er beskrevet disse steder gælder derfor for Klosterparken.

7

I forbindelse med den kraftige frost og efterfølgende tøvejr, er der mindst en beboelse i Klosterparken  der har haft vandskade. I et af tilfældene var den pågældende beboer ikke hjemme hvilket betyd at skaden blev ret omfattende. Belært af dette vil det vil det være en god idé at man sørger for at der er nogen der dels tilser ens hus ved bortrejse, og også samtidig sørger for at der af og til kommer cirkulation af vandet mindst en gang daglig i frostperioden.  Hvis uheldet skulle være ude er det en god idé at man er bekendt med de muligheder der findes for at lukke for vandet. Den mest nærliggende mulighed, er at lukke for hanen ved vandmåleren. Den næste mulighed, som er noget mere besværlig, er at lukke for hovedhanen der findes foran huset. For at lukke denne skal man have en speciel nøgle, som nu findes i skuret til samme formål, doneret af nr. 26. Hovedhanen kan lokaliseres ved at se på det skilt der sidder på skuret. Dette skilt beskriver hvor hovedhanen befinder sig i forhold til skiltet, dvs. i hvilken retning, og hvor langt henne i denne retning, samt hvor langt ude fra skiltet. Skure der er flytte kan selvfølgelig have et problem med dette.

8

Der er atter konstateret kørsel på græsarealet. Det skal påmindes om at kørsel sker på veje og parkeringspladserne, og at parkering ikke må foretages på veje, kun kortvarig standsning til af og pålæsning.

9

·        Rydning af P-plads. Det er meget dårlig kutyme at ”snuppe” en p-plads man ikke selv har ryddet.

·        Bestyrelsen appelere til beboerne at man i fællesskab rydder p-pladsen for sne

·        Bestyrelsen er opmærksom på stor gren ved legeplads ved nr 45-51 der knækket ved stormen. Den fjernes på et belejligt tidspunkt

·        Klagebesvarelse fra Digeparken om en anonym klager i Klosterparken. Selve klagen vil vi ikke kommentere (vedlagt). Vi vil pointere at annonyme breve ikke kan tages seriøst. I Klosterparken vil en anonym klage ikke blive behandlet.

Næste bestyrelses møde afholdes mandag den 24. februar 2003 hos Peter i nr. 44. temaet er generelforsamling 2003.

Grundejerforeningens medlemmer må meget gerne komme med forslag til behandling på generalforsamling allerede inden den 24. februar 2003, så nødvendig behandlingstid gives

Generalforsamling finder sted tirsdag den 25. marts 2003, kl. 19.00 i mødelokale på Solrød bibliotek.

Indkaldelse og dagsorden udsendes 10. marts. Forslag skal være bestyrelsen i hænde senest 8 dage før generalforsamlingen, dvs. d.17 marts,  men altså helst inden d. 24 februar.

Det sidste bestyrelsesmøde inden generelforsamlingen er den 18. marts 2003 hos Lasse i nr.6.

Lennart (11)