Referat af bestyrelsesmøde
i Grundejerforeningen Klosterparken www.gf-klosterparken.dk |
|||
Møde dato og sted |
19.august 2003 hos Kenneth (43) |
Referat nr. |
4-2003 |
Dirigent |
Referent |
Peter
(44) |
|
Deltagere |
Rene (41), Kenneth (43), Peter (44) |
||
Næste bestyrelsesmøde |
Tirsdag
den 16 September kl. 19.00 hos Peter (43). |
1) Godkendelse af
bestyrelsesmødereferat 3-2003
Referatet er godkendt uden anmærkninger.
2) Forårsrengøring
Se seperat indkaldelse vedhæftet dette referat
3) Gennemgang og ajourføring
af aktivitetsoversigt
Følgende arbejdsgrupper er nedsat af bestyrelsen på baggrund af
arbejdsopgaver vedtaget på generalforsamling og ”hængepartier” fra sidste år;
a). Indkøb af
udstyr til volleybane – Lasse (6)
Der er indkøbt fint udstyr der kan opsættes på vores arealer og dette er
allerede flittigt benyttet. Der spilles som regel om Søndagen kl. 16.00. Alle er
naturligvis velkomne.
b). Forsikring – Hanne (6)
Ved en gennemgang af forsikringspolicen er bestyrrelsen blevet opmærksom
på at forsikringsdækningen på skuret med indhold tilsyneladende er for lav.
Derfor forhøjes forsikringsdækningen som følge af nyanskaffet græsslåmaskine,
kommende ny stige og at skuret er nyt. Opgaven er ikke lukket endnu.
c). ADSL arbejdsgruppe – Hanne (6)
Bestyrrelsen har ikke modtaget nogle henvendelser som der blev opfordret
til på generalforsamlingen og sidste bestyrrelsesmøde hvorfor vi betragter
opgaven for værende uinteressant og derfor lukket.
d). Indkøb af
stige – Lennart (11)
Undersøgelse er igang og indkøb vil blive foretaget snarest. Hvis der er
nogle af beboerne der har kontakter eller erfaring med stige
indkøb/specifikation bedes de henvende sig til Lennart (11).
e). Fliseudvalg
– Rene (41) + Peter (44)
Der har den 31/5 været gennemgang af opgaven med beboerne 23-29 samt
brolæggeren og opgaven næsten udført med bestyrrelsen fulde tilfredshed.
f). Legepladsrenoveringen
skal afsluttes – Peter (44) + Kenneth (43)
Maling af legepladserne forventes nået til efterårsrengøringen (hvis
vejret tillader det). Sidste etape af legepladsrenoveringen vil blive indkaldt
særskilt.
g). Undersøgelse
af fræsning af dige 1m ind fra vejen langs 16-22 så der kan sås græs – Hanne6
Opgaven er udført med bestyrrelsens fulde tilfredshed. Beboerene
16-22 opfordres pænt til at vande græs arealet hvis der kommer tørke i mere end
2 dage – Om nødvendigt vil bestyrrelsen gerne afholde udgiften til vand.
h). Opsætning
af kompostbeholder og skyggehegn bag ved skur – Peter (44)
Kompostbeholderen er opsat den 27/5 og skyggehegn er på vej. Alle der
benytter kompostbeholderen bedes respektere de regler der er ophængt ved de to
kompostbeholdere.
i). Sammenstyrtning
af kloakrør på fællesareal ved gavl til nr. 45 – Rene (41).
En inspektion af kloaken er foretaget og der er ikke konstateret nogen
problemer. Dækslet er blevet rettet og der planeret og sået græs. Opgaven er
derfor lukket.
j). Rentegning
af tegninger for vindfang – Hanne (6)
Opgaven er igang.
4). Havemand
Vores nuværende havemand er fraflyttet grundejerforeningen men vil udføre
opgaven i henhold til hans kontrakt dvs. indtil marts 2004. Han har ytret ønske
om at fortsætte som havemand for året 2004-2005 i fald vi ønsker det. Dog er
det bestyrrelsens holdning, at det så vidt muligt skal være en person fra
Klosterparken der udfører opgaven. Derfor opfordres alle interessede til at rette henvendelse til
Rene (41) hvis de ønsker, at påtage sig opgaven eller for yderligere
information senest den 1/11-2003.
5). Vedligeholdelse af garager
og carporte
Bestyrrelsen indskærper for indehavere af carporte og garager at disse
vedligeholdes. Dette betyder maling af træværk og rensning af tagrender. I
tilfælde af maling er nødvendig opfordres beboerne KRAFTIGT til at male med
klar træbeskyttelse eller at alle bliver enige om en fave. Bestyrrelsen
foreslår den grønne farve der er valgt ved parkeringspladsen mellem nr 4 og 12
da denne falder naturligt ind i miljøet.
6) Sommerfest
Det er med stor glæde at erfare, at så mange beboere deltog i
sommerfesten.
Bestyrrelsen synes det var et KANON arrangement og håber denne tradition
må fortsætte.
Dog vil vi indgående bede sommerfest-udvalget om at få fjernet spær mm.
&--------&--------&--------&-------- Til opslagstavlen --------&--------&--------&--------&
Kommende
aktiviteter i GF Klosterparken:
Torsdag d. 28/8-2003: Sidste frist for forslag til opgaver der skal løses på efterårsrengøringen.
Lørdag d. 30/8-2003: Seneste frist for aftale med Rene (41) om udførelse af opgaver inden efterårsrengøringen.
Lørdag d. 6/9-2003: Efterårsrengøring + evt spisning hvis der er stemning for det. Tilmelding foregør på selve dagen kl. 10.
Tirsdag d. 16/9-2003: Betsyrrelsesmøde hos Peter (44)
Lørdag d. 1/11-2003: Sidste frist for ”tilmelding” som havemand.
Efterårsrengøring
Lørdag den 6. september 2003 Kl. 10
Aktiviteterne for dette års efterårsrengøring er;
Id # |
Beskrivelse |
|
1 |
Kantsten og flise arealer renses for ukrudt og græs |
|
2 |
Bede ved parkeringspladser ordnes – buske beskæres evt. |
|
3 |
Babygynge på legeplads udfor #10 og #48 opsættes (justeres) |
|
4 |
Oprensning af areal bag carporte ved #44 - 45 |
|
5 |
Levende hegn ud mod sti skæres ned til 1m og reduceres i bredde (indefra) |
|
6 |
Boldvæg renses og males på bagsiden. |
|
7 |
”Bakken” skal slås med le |
|
8 |
Fjernelse af affald ved ydre hegn og i bede i hele klosterparken |
|
9 |
Rengøring og maling af vores bænksæt (4 stk.) |
|
10 |
Rafter om rundbede udfor # 5 og 12. Bedene skal ligeledes renses |
|
11 |
Maling af legeplads udfor #5-11 og #34-40 |
|
12 |
Bed ved baghaven af #33 renses og beskæres |
|
13 |
Oprydning + beskæring af diget fra #16-29 |
|
14 |
Parkeringsplads ved #4-12 (bag garager) renses |
|
15 |
Opretning af fliser ved brønddæksel udfor #11 og ved baghaven til #33 |
|
16 |
Rensning af fliseareal ved P-pladser |
|
17 |
Check af alle endegavle for evt. råd |
|
18 |
Oprydning mellem fyrtræer ved fodboldbane |
|
19 |
Beskæring af buske ved endegavle #11. |
|
20 |
Rensning af nyanlagt bed ved gavlen af #1 |
|
21 |
|
|
22 |
|
|
23 |
|
|
24 |
|
|
25 |
|
|
26 |
|
|
27 |
|
|
28 |
|
|
Skulle der være nogen der har yderligere punkter til forårsrengøringen bedes disse afleveret til Rene
(41) inden Torsdag den 28/8-2003.
Bestyrelsen opfordrer beboerne til at møde talrigt frem til efterårsrengøringen da opgaverne er mange.
Yderligere
henvises til beslutning på generalforsamling den 25/3-2003 om betaling af
300kr. for
udeblivelse fra forårs- og efterårsrengøring.
For god ordens skyld vil detaljerne i det vedtagne forslag hermed blive oplyst;
Hvis man
er forhindret eller ikke ønsker at deltage i fællesrengøringen opkræves der kr.
300 pr.
parcel der ikke har deltaget. Beløbet opkræves umiddelbart efter
fællesrengøringen. De indkrævede penge vil blive anvendt til opgaver der ikke
er blevet nået til fællesrengøringen.
Det er
dog muligt, at vælge et stykke arbejde fra ovenstående ”aktivitetsliste” og
udføre dette i ugen
optil
Lørdag den 6 September og derved undgå opkrævningen på de 300 kr. Arbejdet
skal af
planlægningshensyn
aftales med Rene (41) inden påbegyndelse og senest Lørdag den 30/8-2003.