Referat af bestyrelsesmøde i Grundejerforeningen Klosterparken

www.gf-klosterparken.dk

Møde dato og sted

19.august 2003 hos Kenneth (43)

Referat nr.

4-2003

Dirigent

Rene (41)

Referent

Peter (44)

Deltagere

Rene (41), Kenneth (43), Peter (44)

Næste bestyrelsesmøde

Tirsdag den 16 September kl. 19.00 hos Peter (43).

 Dagsorden

 

  1. Godkendelse af bestyrelsesmødereferat 3-2003
  2. Efterårsrengøring
  3. Gennegang og ajourføring af aktivitetsoversigt
  4. Havemand
  5. Vedligeholdelse af garager og carporte
  6. Sommerfest

 

Referat

 

1)                       Godkendelse af bestyrelsesmødereferat 3-2003

Referatet er godkendt uden anmærkninger.

 

2)                      Forårsrengøring

Se seperat indkaldelse vedhæftet dette referat

 

3)                      Gennemgang og ajourføring af aktivitetsoversigt

Følgende arbejdsgrupper er nedsat af bestyrelsen på baggrund af arbejdsopgaver vedtaget på generalforsamling og ”hængepartier” fra sidste år;

 

a).                      Indkøb af udstyr til volleybane – Lasse (6)

Der er indkøbt fint udstyr der kan opsættes på vores arealer og dette er allerede flittigt benyttet. Der spilles som regel om Søndagen kl. 16.00. Alle er naturligvis velkomne.

 

b).                       Forsikring – Hanne (6)

Ved en gennemgang af forsikringspolicen er bestyrrelsen blevet opmærksom på at forsikringsdækningen på skuret med indhold tilsyneladende er for lav. Derfor forhøjes forsikringsdækningen som følge af nyanskaffet græsslåmaskine, kommende ny stige og at skuret er nyt. Opgaven er ikke lukket endnu.

 

c).                       ADSL arbejdsgruppe – Hanne (6)

Bestyrrelsen har ikke modtaget nogle henvendelser som der blev opfordret til på generalforsamlingen og sidste bestyrrelsesmøde hvorfor vi betragter opgaven for værende uinteressant og derfor lukket.  

 

 

d).                      Indkøb af stige – Lennart (11)

Undersøgelse er igang og indkøb vil blive foretaget snarest. Hvis der er nogle af beboerne der har kontakter eller erfaring med stige indkøb/specifikation bedes de henvende sig til Lennart (11).

 

e).                      Fliseudvalg – Rene (41) + Peter (44)

Der har den 31/5 været gennemgang af opgaven med beboerne 23-29 samt brolæggeren og opgaven næsten udført med bestyrrelsen fulde tilfredshed.

 

f).                      Legepladsrenoveringen skal afsluttes – Peter (44) + Kenneth (43)

Maling af legepladserne forventes nået til efterårsrengøringen (hvis vejret tillader det). Sidste etape af legepladsrenoveringen vil blive indkaldt særskilt.

 

g).                      Undersøgelse af fræsning af dige 1m ind fra vejen langs 16-22 så der kan sås græs – Hanne6

Opgaven er udført med bestyrrelsens fulde tilfredshed. Beboerene 16-22 opfordres pænt til at vande græs arealet hvis der kommer tørke i mere end 2 dage – Om nødvendigt vil bestyrrelsen gerne afholde udgiften til vand.

 

h).                      Opsætning af kompostbeholder og skyggehegn bag ved skur – Peter (44)

Kompostbeholderen er opsat den 27/5 og skyggehegn er på vej. Alle der benytter kompostbeholderen bedes respektere de regler der er ophængt ved de to kompostbeholdere.

 

i).                      Sammenstyrtning af kloakrør på fællesareal ved gavl til nr. 45 – Rene (41).

En inspektion af kloaken er foretaget og der er ikke konstateret nogen problemer. Dækslet er blevet rettet og der planeret og sået græs. Opgaven er derfor lukket.

 

j).                      Rentegning af tegninger for vindfang – Hanne (6)

Opgaven er igang.

                     

 

4).                      Havemand

Vores nuværende havemand er fraflyttet grundejerforeningen men vil udføre opgaven i henhold til hans kontrakt dvs. indtil marts 2004. Han har ytret ønske om at fortsætte som havemand for året 2004-2005 i fald vi ønsker det. Dog er det bestyrrelsens holdning, at det så vidt muligt skal være en person fra Klosterparken der udfører opgaven. Derfor opfordres alle interessede til at rette henvendelse til Rene (41) hvis de ønsker, at påtage sig opgaven eller for yderligere information senest den 1/11-2003.   

 

 

5).                      Vedligeholdelse af garager og carporte

Bestyrrelsen indskærper for indehavere af carporte og garager at disse vedligeholdes. Dette betyder maling af træværk og rensning af tagrender. I tilfælde af maling er nødvendig opfordres beboerne KRAFTIGT til at male med klar træbeskyttelse eller at alle bliver enige om en fave. Bestyrrelsen foreslår den grønne farve der er valgt ved parkeringspladsen mellem nr 4 og 12 da denne falder naturligt ind i miljøet.  

 

 

6)                      Sommerfest

Det er med stor glæde at erfare, at så mange beboere deltog i sommerfesten.

Bestyrrelsen synes det var et KANON arrangement og håber denne tradition må fortsætte.

Dog vil vi indgående bede sommerfest-udvalget om at få fjernet spær mm.

 

 

 


&--------&--------&--------&--------    Til opslagstavlen   --------&--------&--------&--------&

 

 

Kommende aktiviteter i GF Klosterparken:

 

Torsdag d. 28/8-2003:                      Sidste frist for forslag til opgaver der skal løses på efterårsrengøringen.

 

Lørdag d. 30/8-2003:                      Seneste frist for aftale med Rene (41) om udførelse af opgaver inden efterårsrengøringen.

 

Lørdag d.   6/9-2003:                      Efterårsrengøring + evt spisning hvis der er stemning for det. Tilmelding foregør på selve dagen kl. 10.

 

Tirsdag d. 16/9-2003:                                        Betsyrrelsesmøde hos Peter (44)

 

Lørdag d. 1/11-2003:                           Sidste frist for ”tilmelding” som havemand.


Efterårsrengøring Lørdag den 6. september 2003 Kl. 10

 

Aktiviteterne for dette års efterårsrengøring er;

 

Id #

Beskrivelse

 

1

Kantsten og flise arealer renses for ukrudt og græs

 

2

Bede ved parkeringspladser ordnes – buske beskæres evt.

 

3

Babygynge på legeplads udfor #10 og #48 opsættes (justeres)

 

4

Oprensning af areal bag carporte ved #44 - 45

 

5

Levende hegn ud mod sti skæres ned til 1m og reduceres i bredde (indefra)

 

6

Boldvæg renses og males på bagsiden.

 

7

”Bakken” skal slås med le

 

8

Fjernelse af affald ved ydre hegn og i bede i hele klosterparken

 

9

Rengøring og maling af vores bænksæt (4 stk.)

 

10

Rafter om rundbede udfor # 5 og 12. Bedene skal ligeledes renses

 

11

Maling af legeplads udfor #5-11 og #34-40

 

12

Bed ved baghaven af #33 renses og beskæres

 

13

Oprydning + beskæring af diget fra #16-29

 

14

Parkeringsplads ved #4-12 (bag garager) renses

 

15

Opretning af fliser ved brønddæksel udfor #11 og ved baghaven til #33

 

16

Rensning af fliseareal ved P-pladser

 

17

Check af alle endegavle for evt. råd

 

18

Oprydning mellem fyrtræer ved fodboldbane

 

19

Beskæring af buske ved endegavle #11.

 

20

Rensning af nyanlagt bed ved gavlen af #1

 

21

 

 

22

 

 

23

 

 

24

 

 

25

 

 

26

 

 

27

 

 

28

 

 

 

Skulle der være nogen der har yderligere punkter til forårsrengøringen bedes disse afleveret til Rene

(41) inden Torsdag den 28/8-2003.

 

Bestyrelsen opfordrer beboerne til at møde talrigt frem til efterårsrengøringen da opgaverne er mange.

Yderligere henvises til beslutning på generalforsamling den 25/3-2003 om betaling af 300kr. for

udeblivelse fra forårs- og efterårsrengøring.

For god ordens skyld vil detaljerne i det vedtagne forslag hermed blive oplyst;

Hvis man er forhindret eller ikke ønsker at deltage i fællesrengøringen opkræves der kr. 300 pr.
parcel der ikke har deltaget. Beløbet opkræves umiddelbart efter fællesrengøringen. De indkrævede penge vil blive anvendt til opgaver der ikke er blevet nået til fællesrengøringen
.

Det er dog muligt, at vælge et stykke arbejde fra ovenstående ”aktivitetsliste” og udføre dette i ugen

optil Lørdag den 6 September og derved undgå opkrævningen på de 300 kr. Arbejdet skal af

planlægningshensyn aftales med Rene (41) inden påbegyndelse og senest Lørdag den 30/8-2003.