18 April 2006 hos Anee (21)

1-2006

Lennart (11)

Lennart

Anee (21), Tina (29), Lennart (11), Torsten (47), René (41) noget af tiden

Onsdag d.31 maj hos Tina (29) kl.19.00

1. Godkendelse af referat nr 7-2005.
  2. Konstition af bestyrelse
  3. Generalforsamlingen
  4. Tak til gamle bestyrelsesmedlemmer
  5. Fastlæggelse af ekstreordinær generelforsamling
  6. Forårsrengøring
  7. Evt.

1).            Godkendelse af referat nr 7-2005.

Referat godkendt uden bemærkninger.

.

2).            Konstitione af bestyrelse

Bestyrelsen konstituerede sig som:

3)             Generalforsamlingen

Det blev konstateret, at der var et meget ringe fremmøde til den ordinære generelforsamling, og at der ikke blev valgt formand på generelforsamlingen, således som vores vedtægter foreskriver.

4)         Tak til gamle bestyrelsesmedlemmer

Bestyrelsen takkede de afgående bestyrelsesmedlemmer, René nr. 41 og Lars René nr.20 for deres tid og indsats i bestyrelsen.

5).             Fastlæggelse af ekstraordinær generelforsamling

Som konstateret blev der ikke valgt en formand på generelforsamlingen som vedtægterne kræver.

Vi fastlagde således, at der vil blive afholdt ekstraordinær generelforsamling umiddelbart før dette års forårsrengøring ved skuret. Ekstreordinær generelforsamling afholdes således lørdag d.20/5-2006 kl.9.45 ved skuret.

Da antal medlemmer i bestyrelsen er få, og der er informationer om, at der er beboere der er interesseret i at indtræde i bestyrelsen, vil den ekstraordinære bestyrelsesmøde, også omhandle supplerende valg til bestyrelsen.

Bestyrelsen opfordre til:

·      Forslag til kandidater til bestyrelsesformand

·      Forsalg til kandidater til bestyrelsesmedlem

6).            Forårsrengøring

Listen over aktiviteter blev gennemgået og suppleret med indkomne forslag. Opgaverne blev grovprioteret. Der blev aftalt en gennemgang af området, og derefter en fastlæggelse af en endelig priotering.

Forplejning kontra tid til gennemførelse af aktiviteter blev diskuteret. Det blev besluttet, at forårsrengøring starter ca. kl.10.00 lørdag d. 20 maj, efter den ekstraordinære generelforsamling.

Kl.ca. 12.00 vil der være mulighed for at få nogle håndsandwich sammen med den velfortjente øl/sodavand og kl. ca.14.30-15.00 afsluttes aktiviterne med fælles bespisning.

Forårsrengøringen er ekstraordinært flyttet med 14 dage i forhold til den normale afholdelse. Begrundelsen herfor er at vi har vurderet, at vi ikke får det optimale ud af dagen, når foråret, grundet den atypiske vejrsituation, dårligt er i gang.

Vi er meget opmærksomme på, at alle forsøger at planlægge deres tid, hvilket vores ”normale” ordning også forsøger og tilgodese. Imidlertid kan man i lighed med tidligere melde sig på et stykke arbejde,  jfr. vedhæftede liste, som skal udføres inden for en nærmere angiven frist

6).            Eventuelt

·        Vi diskuterede de to sager vi har med kommunen, omkring sti på Solrød Byvej, samt stillevej i vores område kontra kommunens udmelding om der skal være ”behov af hensyn til trafiksikkerheden”. Vores fornemmelse er at kommune forsøger at forhale projekterne, samtidig med at der åbenbart er ”råd” til tilsyneladende trafiksikkerhedsmæssige overflødige stier til ”golfbaner” og lignende.

·        Storskrald i Klosterparken blev også berørt. Det kan konstateres at det åbenbart er svært for nogle beboer at følge reglerne, og at der stadig står storskrald tilbage, som ikke tages ind, når der er indsamlet af kommenen. Hovedformålet fra kommunens side med opdeling af indsamlingen er at tvinge en bedre sortering, da kommunen er langt fra de mål regeringen har sat mht. sorteringsprocenter, da alt for meget går til forbrænding frem for egentlig genbrug.

·        Næste mødet aftalt til d.31 maj.

Forrårsrengøring d. 20 maj 2005 kl. ca. 10.00 (efter ektraordinær generelforsamling kl. 9.45)

Prioritet

Id

1   Emne

Ansvar-lig

Hvornår genereret

Afslut-tet

Bemærkninger

Piletræer i nærheden af nr. 1 beskæres

Ønske fra nr.1. Martin bestilles til at beskære på rette tidspunkt.

1

”Lodsepladsen” bag boldvæg fjernes

2

Resterne af udgået træ ud fra nr. 10 fjernes

3

Afmærkning af P-båse

4

Ydre hegn, ukrudt fjernes.

Stykket fra Solrød Byvej og til hjørnet v/51 primært.

Dette skal gøres indtil den nye hæk er stor nok

5

Oprydning bag skuret

6

at alle de træer der står langs gavlen  (nr.33) og ud til p-pladsen bliver fældet eller beskåret ret kraftigt.

Ønske fra nr. 33, e-mail af 29-12-2005

7

Oprydning af glasskår og andet af den kaliber imellem grantræerne ved den gamle boldbane (rækken 45-51)

8

Hegn imellem boldbane og græsplane (nr 5-11), ukrudt fjernes

Lav

Bede ved parkeringspladser ordnes – buske beskæres evt.

Lav

Kantsten og flise arealer renses for ukrudt og græs

Rensning af fliseareal ved P-pladser

Lav.

Beskæring på diget fra nr.16-29

Skal udføres

HUSK ”frokosthold” bl.a. ældre der ikke kan ”tage fat” jf. diskussionen på generelforsamlingen

p

Sandwich kl.12.00 sammen med øl/vand. ”Frokost” ca..kl. 14.30-15.00. Grill ved godt vejr ellers frokost i carporte

Torsten

P5. Hybenbuske fjernes hvis der ikke kommer nogen protester. Foreløbigt særligt markerede.