Referat
af bestyrelsesmøde i Grundejerforeningen Klosterparken www.gf-klosterparken.dk |
|||
Møde dato og sted |
18 April 2006 hos Anee (21) |
Referat nr. |
1-2006 |
Dirigent |
Referent |
Lennart |
|
Deltagere |
Anee (21), Tina (29),
Lennart (11), Torsten (47), René (41) noget af tiden |
||
Næste bestyrelsesmøde |
Onsdag d.31 maj hos Tina (29) kl.19.00 |
Dagsorden
Referat
1). Godkendelse af referat
nr 7-2005.
Referat godkendt uden
bemærkninger.
.
2). Konstitione af
bestyrelse
Bestyrelsen konstituerede
sig som:
3) Generalforsamlingen
Det blev konstateret, at
der var et meget ringe fremmøde til den ordinære generelforsamling, og at der
ikke blev valgt formand på generelforsamlingen, således som vores vedtægter
foreskriver.
4) Tak til gamle bestyrelsesmedlemmer
Bestyrelsen takkede de
afgående bestyrelsesmedlemmer, René nr. 41 og Lars René nr.20 for deres tid og
indsats i bestyrelsen.
5). Fastlæggelse af ekstraordinær generelforsamling
Som konstateret blev der
ikke valgt en formand på generelforsamlingen som vedtægterne kræver.
Vi fastlagde således, at
der vil blive afholdt ekstraordinær generelforsamling umiddelbart før dette års
forårsrengøring ved skuret. Ekstreordinær generelforsamling afholdes således
lørdag d.20/5-2006 kl.9.45 ved skuret.
Da antal medlemmer i
bestyrelsen er få, og der er informationer om, at der er beboere der er
interesseret i at indtræde i bestyrelsen, vil den ekstraordinære
bestyrelsesmøde, også omhandle supplerende valg til bestyrelsen.
Bestyrelsen opfordre til:
·
Forslag til kandidater til bestyrelsesformand
·
Forsalg til kandidater til bestyrelsesmedlem
6). Forårsrengøring
Listen over aktiviteter blev gennemgået og suppleret med indkomne forslag.
Opgaverne blev grovprioteret. Der blev aftalt en gennemgang af området, og
derefter en fastlæggelse af en endelig priotering.
Forplejning kontra tid til gennemførelse af aktiviteter blev diskuteret.
Det blev besluttet, at forårsrengøring starter ca. kl.10.00 lørdag d. 20 maj,
efter den ekstraordinære generelforsamling.
Kl.ca. 12.00 vil der være mulighed for at få nogle håndsandwich sammen med
den velfortjente øl/sodavand og kl. ca.14.30-15.00 afsluttes aktiviterne med
fælles bespisning.
Forårsrengøringen er ekstraordinært flyttet med 14 dage i forhold til den
normale afholdelse. Begrundelsen herfor er at vi har vurderet, at vi ikke får
det optimale ud af dagen, når foråret, grundet den atypiske vejrsituation,
dårligt er i gang.
Vi er meget opmærksomme på, at alle forsøger at planlægge deres tid,
hvilket vores ”normale” ordning også forsøger og tilgodese. Imidlertid kan
man i lighed med tidligere melde sig på et stykke arbejde, jfr. vedhæftede liste, som skal udføres
inden for en nærmere angiven frist
6). Eventuelt
·
Vi diskuterede de to
sager vi har med kommunen, omkring sti på Solrød Byvej, samt stillevej i vores
område kontra kommunens udmelding om der skal være ”behov af hensyn til
trafiksikkerheden”. Vores fornemmelse er at kommune forsøger at forhale
projekterne, samtidig med at der åbenbart er ”råd” til tilsyneladende
trafiksikkerhedsmæssige overflødige stier til ”golfbaner” og lignende.
·
Storskrald i
Klosterparken blev også berørt. Det kan konstateres at det
åbenbart er svært for nogle beboer at følge reglerne, og at der stadig står
storskrald tilbage, som ikke
tages ind, når der er indsamlet af kommenen. Hovedformålet fra kommunens side
med opdeling af indsamlingen er at tvinge en bedre sortering, da kommunen er
langt fra de mål regeringen har sat mht. sorteringsprocenter, da alt for meget
går til forbrænding frem for egentlig genbrug.
·
Næste mødet aftalt
til d.31 maj.
Forrårsrengøring d. 20 maj 2005
kl. ca. 10.00 (efter ektraordinær generelforsamling kl. 9.45)
Prioritet |
Id |
1 Emne
|
Ansvar-lig |
Hvornår
genereret |
Afslut-tet |
Bemærkninger |
|
|
Piletræer i nærheden af
nr. 1 beskæres |
|
|
|
Ønske fra nr.1. Martin
bestilles til at beskære på rette tidspunkt. |
1 |
|
”Lodsepladsen” bag
boldvæg fjernes |
|
|
|
|
2 |
|
Resterne af udgået træ
ud fra nr. 10 fjernes |
|
|
|
|
3 |
|
Afmærkning af P-båse |
|
|
|
|
4 |
|
Ydre hegn, ukrudt fjernes. Stykket fra Solrød Byvej og til hjørnet v/51 primært. |
|
|
|
Dette skal gøres indtil
den nye hæk er stor nok |
5 |
|
Oprydning bag skuret |
|
|
|
|
6 |
|
at alle de træer der
står langs gavlen (nr.33) og ud til
p-pladsen bliver fældet eller beskåret ret kraftigt. |
|
|
|
Ønske fra nr. 33,
e-mail af 29-12-2005 |
7 |
|
Oprydning af glasskår
og andet af den kaliber imellem grantræerne ved den gamle boldbane (rækken
45-51) |
|
|
|
|
8 |
|
Hegn imellem boldbane og græsplane (nr 5-11), ukrudt fjernes |
|
|
|
|
Lav |
|
Bede ved parkeringspladser ordnes – buske beskæres evt. |
|
2003-04-01 |
P |
|
Lav |
|
Kantsten og flise arealer renses for ukrudt og græs |
|
2003-04-01 |
P |
|
Lav |
|
Rensning af fliseareal ved P-pladser |
|
2003-04-01 |
p |
|
Lav. |
|
Beskæring på diget fra nr.16-29 |
|
2003-04-01 |
p |
|
Skal udføres |
|
HUSK ”frokosthold” bl.a. ældre der ikke kan ”tage fat” jf. diskussionen
på generelforsamlingen |
|
2003-04-01 |
p |
Sandwich kl.12.00
sammen med øl/vand. ”Frokost” ca..kl. 14.30-15.00. Grill ved godt vejr ellers
frokost i carporte |
Torsten |
|
P5. Hybenbuske fjernes
hvis der ikke kommer nogen protester. Foreløbigt særligt markerede. |
|
|
|
|