14 august 2006 hos Torsten (47)

3-2006

Ingen specifik

Lennart

Anee (21), Tina (29), Lennart (11), Torsten (47) afbud: Betina (42)

Tirsdag d.21 november hos Betina (42) kl.19.00

1. Godkendelse af referat nr 2-2006.
  2. Forårsrengøring, betalinger
  3. Efterårsrengøring
  4. Nye beboere
  5. Græsslåmaskinen
  6. GRF bestyrelse sammensætning
  7. Trailer

1).        Godkendelse af referat nr 2-2006.

Godkendt uden bemærkninger.

2).        Forårsrengøring, betalinger.

Der var enkelte beboere der mente at de ikke skulle betale de obligatoriske 300 kr. for udeblivelse for forårsrengøringen. Sagerne blev diskuteret. De pågældende får svar fra bestyrelsen.

3).        Efterårsrengøring.

Bestyrelsen diskuteret problemstillingen i ovenstående punkt på dagsordenen.

Konklusionen blev at:

o       Der laves en skriftlig aftale med bestyrelsen om det arbejde der skal udføres, hvis man er forhindret i at deltage på selve dagen.

o       Aftalen skal beskrive hvilket arbejde det drejer sig om

o       Beboeren skal afmelde arbejdet skriftligt på aftalesedlen, til et bestyrelses medlem efter at arbejdet er udført

o       Bestyrelsesmedlemmet skal kontrollerer at arbejdet er udført og kvittere på dette på aftalesedlen

Ovenstående  pålægger den frivillige bestyrelse et ekstra arbejde.  Desværre er et sådant tiltag nødvendigt.

Derefter diskuterede bestyrelsen det øvrige i efterårsrengøringen. Dette kan kort summeres til:

o       Der var kun indkommet en opgave yderligere (endda fra et bestyrelsesmedlem)

o       Der vil blive bestilt en container, ligesom sidste gang, men kun til ”haveaffald”.

o       Aktiviteterne omkring buskene og flisearealerne vil fremover være en aktivitet, som til gengæld vil være specifik for hver P-plads, og ikke så generel som i dag. Dette skyldes at der er nogle P-pladser der er mere forsømt end andre.

o       Arbejdskraften vil blive mere koncentreret om enkelte aktiviteter, således at enkel taktiviteter afsluttes inden ny aktivitet startes op. Arbejdet vil derfor være mere koncentreret i et område, end spredt ud over hele arealet, og være mere holdbaseret.

o       Der vil kun blive en ”let” frokost i lighed med sidste gang

Vores græsmand (Martin) bliver bestilt til specifikke aktiviteter i forbindelse med efterårsrengøringen betalt bl.a. af de indkomne udeblivelse gebyrer fra tidligere forårs/efterårsrengøring. Aktiviteterne er på mødet fastlagt af bestyrelsen.

Det påmindes igen, at manglende deltagelse i efterårsrengøring vil betyde en ekstra opkrævning på 300 kr.

Der er stadig mulighed for at udføre aktiviteter på andre dage, hvis man er forhindret. Dette skal aftales med bestyrelsen, færdigmeldes til bestyrelsen og kontrolleres af bestyrelsen  skriftligt. At lave aktiviteter der ikke står på aktivitetslisten er vi glade for laves, men disse aktiviteter fritager ikke for en opkrævning på 300 kr., da de ikke er med i de aktiviteter som bestyrelsen på fællesskabets vegne har prioteret som skal udføres.

4).        Nye beboere

Der er flyttet nye beboer ind i nr.44. Bestyrelsen byder dem velkommen.

5).        Græsslåmaskinen (den lille håndslåmaskinen)

Græsslåmaskinen er gået i stykker ved brug.

Torsten ser på den, og vurdere, om den let kan repareres, sendes til reparation eller eventuelt udskiftes.

6).        GRF bestyrelse sammensætning

Thomas (38) har ønsket at udtræde af bestyrelsen med øjeblikkelig virkning. Den øvrige bestyrelse har taget dette til efterretning.

7).        Trailer.

Her var dårligt nyt. Indkøb er ikke et problem, men der er uafklarede problemer af mere juridisk art som bestyrelsen ikke umiddelbart kan løse da vi ikke er jurister, som f. eks hvis der sker noget forårsaget af traileren mens den er udlånt, og dette  bliver anmeldt. Ansvarsforsikringen følger det trækkende køretøj, men vil X også erkende at det var vedkommende der havde lånt traileren da skaden skete?. Det er problemer af denne art, og som vi ikke synes at vi skal have udgifter hos en jurist til at afklare. Men hvis der er nogen der kan hjælpe med de juridiske aspekter, så kontakt Torsten (47)

8).        Eventuelt.

Ingen emner