Referat
af bestyrelsesmøde i Grundejerforeningen Klosterparken www.gf-klosterparken.dk |
|||
Møde dato og sted |
14 august 2006 hos Torsten (47) |
Referat nr. |
3-2006 |
Dirigent |
Referent |
Lennart |
|
Deltagere |
Anee (21), Tina (29),
Lennart (11), Torsten (47) afbud: Betina (42) |
||
Næste bestyrelsesmøde |
Tirsdag d.21 november hos Betina (42) kl.19.00 |
Dagsorden
Referat
1). Godkendelse af referat nr
2-2006.
Godkendt uden
bemærkninger.
2). Forårsrengøring,
betalinger.
Der var enkelte beboere
der mente at de ikke skulle betale de obligatoriske 300 kr. for udeblivelse for
forårsrengøringen. Sagerne blev diskuteret. De pågældende får svar fra
bestyrelsen.
3). Efterårsrengøring.
Bestyrelsen diskuteret
problemstillingen i ovenstående punkt på dagsordenen.
Konklusionen blev at:
o Der laves en skriftlig aftale med
bestyrelsen om det arbejde der skal udføres, hvis man er forhindret i at
deltage på selve dagen.
o Aftalen skal beskrive hvilket arbejde det drejer
sig om
o Beboeren skal afmelde arbejdet skriftligt
på aftalesedlen, til et bestyrelses medlem efter at arbejdet er udført
o Bestyrelsesmedlemmet skal kontrollerer at arbejdet
er udført og kvittere på dette på aftalesedlen
Ovenstående pålægger den frivillige bestyrelse et ekstra
arbejde. Desværre er et sådant tiltag
nødvendigt.
Derefter diskuterede
bestyrelsen det øvrige i efterårsrengøringen. Dette kan kort summeres til:
o Der var kun indkommet en opgave yderligere (endda
fra et bestyrelsesmedlem)
o Der vil blive bestilt en container, ligesom sidste
gang, men kun til ”haveaffald”.
o Aktiviteterne omkring buskene og flisearealerne
vil fremover være en aktivitet, som til gengæld vil være specifik for hver
P-plads, og ikke så generel som i dag. Dette skyldes at der er nogle P-pladser
der er mere forsømt end andre.
o Arbejdskraften vil blive mere koncentreret om
enkelte aktiviteter, således at enkel taktiviteter afsluttes inden ny aktivitet
startes op. Arbejdet vil derfor være mere koncentreret i et område, end spredt
ud over hele arealet, og være mere holdbaseret.
o Der vil kun blive en ”let” frokost i lighed med
sidste gang
Vores græsmand (Martin)
bliver bestilt til specifikke aktiviteter i forbindelse med efterårsrengøringen
betalt bl.a. af de indkomne udeblivelse gebyrer fra tidligere
forårs/efterårsrengøring. Aktiviteterne er på mødet fastlagt af bestyrelsen.
Det påmindes igen, at manglende deltagelse i efterårsrengøring vil
betyde en ekstra opkrævning på 300 kr.
Der er stadig mulighed
for at udføre aktiviteter på andre dage, hvis man er forhindret. Dette skal aftales med bestyrelsen, færdigmeldes til bestyrelsen og kontrolleres af bestyrelsen
skriftligt.
At lave aktiviteter der ikke står på aktivitetslisten er vi glade for laves, men
disse aktiviteter fritager ikke for en opkrævning på 300 kr., da de ikke er med i de aktiviteter som
bestyrelsen på fællesskabets vegne har prioteret som skal udføres.
4). Nye beboere
Der er flyttet nye beboer
ind i nr.44. Bestyrelsen byder dem velkommen.
5). Græsslåmaskinen (den lille
håndslåmaskinen)
Græsslåmaskinen er gået i
stykker ved brug.
Torsten ser på den, og
vurdere, om den let kan repareres, sendes til reparation eller eventuelt
udskiftes.
6). GRF bestyrelse
sammensætning
Thomas (38) har ønsket at
udtræde af bestyrelsen med øjeblikkelig virkning. Den øvrige bestyrelse har
taget dette til efterretning.
7). Trailer.
Her var dårligt nyt.
Indkøb er ikke et problem, men der er uafklarede problemer af mere juridisk art
som bestyrelsen ikke umiddelbart kan løse da vi ikke er jurister, som f. eks
hvis der sker noget forårsaget af traileren mens den er udlånt, og dette bliver anmeldt. Ansvarsforsikringen følger
det trækkende køretøj, men vil X også erkende at det var vedkommende der havde
lånt traileren da skaden skete?. Det er problemer af denne art, og som vi ikke
synes at vi skal have udgifter hos en jurist til at afklare. Men hvis der er
nogen der kan hjælpe med de juridiske aspekter, så kontakt Torsten (47)
8). Eventuelt.
Ingen emner